I am aware that I am less than some people prefer me to be, but most people are unaware that I am so much more than what they see.

fredag den 23. november 2012

Dag 2: Hvilken sans vil du helst undvære? Og hvilken vil du mindst undvære?

Denne har jeg tænkt meget over. Og tror reelt ikke jeg nogensinde kommer frem til den sans jeg helst vil undvære, for det kommer an på hvornår du spørger mig.
Jeg er gået ud fra de fem helt konkrete sanser; syns, høre, føle, smage og lugtesansen. Og overraskende nok for de fleste (vil jeg tro), så tror jeg faktisk helst jeg ville undvære synssansen. Det er svært at sige hvorfor. Men føler det er den sans som jeg bedst vil kunne erstatte ved hjælp af diverse hjælpemidler. Jeg tror jeg mest af alt ville irritere mig over at mangle den sans, men det ville ikke ødelægge mit liv på samme måde som de andre sanser let kunne.

Så er det sansen jeg mindst vil undvære, og det er jeg slet ikke i tvivl om, at det er høresansen. Jeg ville have det FORFÆRDELIGT med ikke at kunne høre. Der ligger så meget bevidst og ubevidst i de ord der bliver sagt, i tonen, stemmelejet. Ja det hele! Ikke at kunne udtrykke det man har behov for for dem man holder af, jamen det ville være fuldkommen modbydeligt! Jeg tog faktisk engang en test, for at se hvilken type person jeg var i forhold til mine sanser, altså hvilken sans jeg ubevidst levede mit liv mest efter. Og resultatet af den test var netop også, at jeg er en auditiv person. Husker tydeligt der var et spørgsmål, som var meget afgørende, med hvad det første jeg lægger mærke til, når jeg træder ind i et stort rum med mange mennesker, er, og det var netop lydene. Det er absolut det første jeg lægger mærke til. Derfor vil jeg aldrig undvære høresansen! Så jeg be´r til at jeg aldrig mister den!

Hvad med jer andre, hvilke sanser vil I helst og mindst undvære? Og er jeg mon helt alene om mine tanker omkring sanserne?

XX Thilde

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...