I am aware that I am less than some people prefer me to be, but most people are unaware that I am so much more than what they see.

onsdag den 28. november 2012

Dag 7: Noget du føler meget stærkt omkring

Denne her har været rigtig svær for mig, for der er faktisk flere emner jeg føler ret stærkt omkring. Så hvad skal man vælge? Men jeg er altså endt ud med det klassiske emne abort. For eller imod?
Jeg er meget kraftigt imod abort. Eller i hvert fald imod fri abort. Jeg synes det er usmageligt og direkte ondt, at man, fordi man lige har dummet sig og ikke passet ordentligt på, bare kan nægte et liv, som ligeså stille er startet, at få lov at fortsætte. Nægte et lille uskyldigt menneske chancen for et liv. Jeg synes vi leger for meget Gud, når vi bare kan træffe en så stor beslutning på bekostning af et liv.
Jeg kan dog se enkelte tidspunkter, hvor abort er en nødvendighed. Det er fx ved graviditet som følge af en voldtægt eller en graviditet som 100 % ville slå moderen ihjel af den ene eller anden grund. Men kun i sådan nogle helt særlige tilfælde synes jeg det er i orden. Men stadig skal det, i mine øjne, ikke være fri abort.
Fri abort sender også et helt forkert signal ud til ungdommen derude; hav bare ubeskyttet/skødesløs sex, for HVIS du skulle være så uheldig at blive gravid, så kan du jo altid få en abort. Groft sagt, jeg ved det. Men det er for at skitsere det billede signalet peger hen imod. Jeg synes bare det er forkert!
Hvad er din mening om abort? Er du for eller imod? Og hvorfor?

XX Thilde

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...