I am aware that I am less than some people prefer me to be, but most people are unaware that I am so much more than what they see.

søndag den 25. november 2012

Dag 4: Dit tidligste minde fra din barndom

Det allertidligste minde jeg har er fra min dagpleje af. Min bedste barndomsveninde, som var i dagpleje samme sted, og jeg skulle have skiftet ble af vores dagplejemors datter (som vi ellers var super glade for), og det gad vi altså bare ikke. Så vi stak af udenfor. Der løb vi hen over vejen i sådan noget krat, hvor vi havde en hule. Jeg husker det så tydeligt; Katrine løb på bare strømpefødder og jeg havde sådan nogle blålige hjemmesko på med et velcrobånd som lukkemekanisme. Jeg kan ikke huske så meget af hvad der skete andet end at Libber (= Lisbeth - vores dagplejemors datter altså) løb over efter os. Heldigvis boede vi i sådan en lille bitte by, og vejen var også meget rolig, så der kom vist ikke lige nogen biler kørende (:
Sjovt hvordan nogle minder står så klart for én, at det kunne have været i går, hvor andre er mere uklare i det, også selvom de måske er nyere. Hvad bestemmer hvilke ting vi husker så tydeligt som fx mit minde her? Og ligeledes; hvad bestemmer hvilke ting vi ikke husker?
Hvad er jeres tidligste minde?

XX Thilde

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...