I am aware that I am less than some people prefer me to be, but most people are unaware that I am so much more than what they see.

tirsdag den 27. november 2012

Dag 6: En bog du elsker

Denne er super super let for mig. Siden jeg læste denne bog første gang har det været YNDLINGSBOGEN. Har læst mange andre gode, men de ligger altid lige en smule under denne geniale bog.
Bogens titel er Et net af løgne, og den er skrevet af den engelske krimiforfatter Tony Strong.

På bagsiden af bogen står følgende:
Ros Taylor vågner en morgen med gigantiske tømmermænd - tror hun. Men da hun på badeværelset finder sin veninde voldtaget og myrdet, viser det sig, at de to kvinder er blevet dopet og voldtaget. Ros har overlevet, men gerningsmanden har ridset datoen for forbrydelsen med en kniv på hendes ryg. Og måske værst af alt - Ros husker intet!
Under efterforskningen af sagen kommer Ros tæt på den ansvarshavende detektiv, Bill, og han kommer til at afsløre, at politiet ved hvem gerningsmanden er, men de har kun indicier og kan ikke få manden tiltalt. Medmindre, naturligvis, Ros får sin hukommelse tilbage og som øjenvidne kan udpege manden. Ros beslutter, at manden ikke skal gå fri, og påstår derfor i retten, at hun pludselig kan huske alt, og at den tiltalte er den skyldige.
Men det skulle hun nok ikke have gjort - for kort tid efter modtager hun en besked fra den rigtige gerningsmand, og Ros bliver klar over, at hverken hun selv eller politiet har nogen anelse om, hvad der virkelig skete den aften. Og efter at have vævet sig ind i et net af løgne, må Ros erkende, at nogle gange er sandheden mere grusom end en løgn.

Som beskrivelsen fortæller meget godt, er det en hamrende spændende bog. Og en af de få, hvor jeg slet ikke kunne gætte hvem gerningsmanden var. Så jeg anbefaler selvfølgelig alle krimielskere derude at læse denne fantastiske bog. Den fangede mig fra jeg sætte den op foran næsen, og jeg lagde den praktisk talt ikke fra mig før den var slut. NØJ en genial bog.



XX Thilde

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...