I am aware that I am less than some people prefer me to be, but most people are unaware that I am so much more than what they see.

mandag den 3. december 2012

Dag 12: Dit stjernetegn - og synes du det passer?

Mit stjernetegn er vædderen. Og har læst en hel del omkring væddere, og har så valgt noget ud, som jeg sætter ind her, og kommenterer på de enkelte ting undervejs.


Beskrivelse af en vædder
Væddernes største svaghed er ikke så meget deres mangel på eftertanke og fornuft, som det er deres utålmodighed, naivitet og tendens til at løbe hovedet mod muren. De er ekstremt udadrettede og lever deres følelser ud. De har et stående behov for at udtrykke selvværd gennem handling, gerne i konkurrencesammenhænge. Blandt deres karaktertræk finder man mod, selvtillid og evnen til at begejstres.
Mærkeligt nok er en vis sendrægtighed en af dette tegns største svagheder. Skønt vædderen er overordentlig utålmodig og intolerant over for udsættelser, så er vædder-personligheden tilbøjelig til selv at udsætte, hvad der skal gøres. Hvis sagen ganske enkelt ikke er interessant nok!
JA, JA, JA! Jeg er røvhamrende utålmodig, og det har jeg altid været. Naiv er jeg bestemt også. Jeg tror altid på det gode i alle folk, og har desværre tit brændt nallerne pga. netop denne "egenskab". Og jeg tror ikke jeg kender nogen, som i så høj grad som jeg selv, lever mine følelser ud. Jeg er også en meget modig, let begejstrelig person med en god portion selvtillid. Og det sidste passer simpelthen SÅ perfekt på mig. Jeg er verdensmester, helt seriøst, i at udsætte ting, især alt der hedder rengøring og praktiske gøremål.... har dog aldrig tænkt over hvorfor, men det kunne sagtens være fordi jeg ikke finder det interessant nok. Det bliver ofte først gjort, når det hele virkelig flyder og min kæreste typisk er ved at få et føl! :O 


Vædderen kan være en drillepind, en hestebremse, som stikker løs på alle, som har vokset sig for selvtilfredse. De elsker at spille rollen som Djævlens advokat og har ikke noget imod, at alle bliver sure på dem af den grund. Det frembringer i det mindste lidt aktivitet, som for vædderen er ensbetydende med liv.
Det må jeg ærligt indrømme nok passer meget godt. Jeg ER en drillepind, og jeg har intet imod at være the bad guy....


Vædderen kan fremvise en meget høj grad af selvstændighed, energi og viljestyrke. Når de brænder for en sag er der fuld fart på, indtil de brænder ud og må lade mere udholdende personer gøre arbejdet færdigt. De har smag for eventyr og deres evne til at få idéer, kan gøre dem til ledere i mange sammenhænge.
Vædderkvinden er født til overordnede og ledende stillinger, fordi hendes styrke og mod, ligefremhed og overbevisning giver hende både personlig udstråling og autoritet. Hendes trang til at bruse frem og blande sig, populært kendt som herskersyge, er underholdende for nogle mennesker og ophidsende for andre.
Praktisk og teknisk begavet, som vædderen er, vil hun ikke lade sig standse af noget, før hun selv har fundet en løsning på et hvilket som helst problem.
Nu har jeg godt nok aldrig været i en lederstilling. Men jeg er helt overbevist om at jeg ville egne mig rigtig godt som leder. Altid i diverse projekter og lignende (fx i skolen), så bliver jeg helt naturligt den eller en af dem, som ligesom leder det hele. Jeg vil meget gerne tage ansvar, for så er jeg sikker på at det kommer til at leve op til mine noget perfektionistiske krav. Og ja, jeg er bestemt også god til at blande mig i alting... altid!


Som alle ildtegn er vædderen i hjertet et barn. Det betyder, at hun sommetider kan være barnlig; til andre tider betyder det, at hun er som et barn på den mest beåndede og varmhjertede måde. Hun kan blive vildt ophidset og ophedet over ting, som andre simpelthen ikke opfatter.
Åhhh ja, præcis som det står skrevet, præcis sådan er jeg!


Vædderen mangler ikke lidenskab eller romantik. De forelsker sig ofte ved første blik og forguder deres partner. Men trods deres muntre ydre, er de blødhjertede og sårbare. Væddere er betingelsesløse i deres kærlighed, og gør intet halvt. De er ægte optimister, nægter at acceptere et nederlag og er ofte frembrusende, når de mener at have fundet sand kærlighed. De er sentimentale og impulsive - sommetider dumdristige.
Væddere er måske det mest seksuelt krævende tegn i dyrekredsen. De anspores mere af begær end af kærlighed. Vædderen er et meget udadvendt tegn, og de der er født under det, kan være meget lidenskabelige.
De kan dog blive så meget revet med, at de har vanskeligt ved at bygge tingene op gradvist, hvilket kan udelukke forspillet i deres sexliv. For væddere er lidenskaben altfortærende og umiddelbar i sådan en grad, at andres følelser kan blive glemt i øjeblikkets hede. I soveværelset kan vædderens største problem være egoismen. Undertiden er væddere faktisk så optagede af deres egne seksuelle behov, at de går ud fra, at de deles af deres partner. Væddere bør gøre alt for at sikre, at de i valget af fast partner finder en med samme seksuelle behov. Hun er generelt set ikke en én-gang-hver-søndag-klokken-ti-kvinde. Man kan sige - men selvfølgelig er der undtagelser blandt individuelle væddere - at vædderkvinden er en langt bedre elskerinde end hustru. Det skyldes, at hun må have romantik og en vis mængde udfordring i sine parforhold.
Væddere er typisk meget spændende elskere.
Forelsker sig let/ved første blik; check! (=korrekt, hvis nogen skulle være i tvivl om hvad "check" betyder).
Blødhjertet og sårbar; CHECK!
Betingelsesløs i kærlighed; check!
Frembrusende optimist; check!
Sentimental og impulsiv; check!
Seksuelt krævende; check!
Jeg tror dog ikke at jeg vil sige at jeg anspores mere af begær end af kærlighed, for det mener jeg ikke at jeg gør. Begge dele af vigtige, men jeg ville til hver en tid vælge kærligheden frem for begæret - hvis de to ikke kunne høre sammen. Og nej, jeg er bestemt heller ikke en egoist i soveværelset. Men jo, forspillet kan sagtens springes over jævnligt..
Og nej, jeg vil bestemt heller ikke være en bedre elskerinde end hustru, tværtimod. Jeg vil gøre alt for ham jeg elsker, og jeg elsker virkelig betingelsesløst, så det kan altså ikke toppes af det andet.




Mange væddere er så rasende energiske, at man bliver træt ved bare at iagttage dem. De farer hele tiden omkring for fuld damp, som om de brugte en slags usynlig pille, som gør det unødvendigt for dem at spise, sove eller hvile.
Puhh den er svær... sådan tror jeg generelt ikke man vil se mig. Jeg er nemlig også et totalt dovent menneske.. men skal jeg lave noget, så kører jeg virkelig på! Og jeg kan godt gå flere dage nærmest uden søvn og hvile, og alligevel køre på. Så til dels rigtigt, vil jeg sige.


Alt i alt må jeg efter denne her gennemgang konkludere, at det passer rigtig godt på mig, hvad der generelt siges/skrives om vædderen. Så jeg er vist den typiske vædder ;P

XX Thilde

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...